onsdag 11 januari 2017

Snö

Ja så kom ovädret till oss också. Förhoppningsvis har det regnat bort i morgon. Men det har inträffat en hel del trafikolyckor. Mycket blötsnö på kort tid och temperatur på 1 grad och kraftig vind, ställer till det på vägarna. Jag kunde sluta redan klockan 14 så jag kunde köra när det var ljust ute. Skönt!

Jag har fortfarande inte kommit i fa smed min sömn, så när jag kom hem tidigt i dag kröp jag upp i soffan och tittade på GG. Mysigt! Lite jullovskänsla.

Idag gjorde jag en god pastagratäng till middag. Jag tömde alla tacoresterna (grönsaker, dippa, såser), andra grönsaksrester och stekte upp det med kycklingfiléer. Dippsåsen gjorde det krämigt och jag hällde i en påse tacokryddor. Under tiden så kokte jag pasta och lade den i en form, hällde över kycklingröran och toppade med riven ost och gratinerade. Jättegott!

Vi kunde dessutom lyxa till det med en liten bit kladdkaka och en klick grädde till kaffet. Nu är alla resterna utrensade i kylen.

Inga kommentarer: