söndag 1 januari 2017

Nytt år men allt är som vanligt, eller?

I går var vi hemma hos min bror och svägerska och firade in det nya året. Vi åt god mat, helstekt entrecote som innan servering grillades för att få en grillyta, ugnsrostade rotsaker och rödvinssås. Vi hade med förrätten, gratinerade musslor. Till midnatt åt vi marängswiss. Vi drack genomgående champagne hela kvällen, nej förresten vi drack rött vin till köttet. Mannen går på så mycket smärtstillande så han höll sig alkoholfri öl och var chaufför.

Kvällen rusade fram och efter mycket mat, champagne, snacks, dessert, spel, snack, raketer, mera spel åkte vi hem 1.45. Skönt att krypa ner i sängen och veta att nästa dag var helt fri.

Idag vaknade jag vid 9. Pratade med Ä-sonen som ventilerade nyårsfesten. När vi pratat färdigt så tog det 15 minuter och sonen kom hem en stund och vi snackade mera. Han  behöver ett bollplank och jag känner mig hedrad över att han litar på mig och kan prata med mig.

Annars har det mest varit lugnt. Jag håller på att titta på Gilmore Girls, en gammal men fin serie.

Sonen kom hem på middag och i dag festade vi på potatisgratäng, oxfilé, rödvinssås och sallad. Mmmm så gott!

Inga kommentarer: