måndag 30 januari 2017

Jobb igen, läslyft och yoga

Tillbaka på jobbet idag. Det var kul att vara tillbaka igen, jag kände mig redo.

Min chef var brydd över att jag var borta hela veckan så hon undrade om det var stressrelaterat. Jag kunde ju inte säga varför jag var sjuk, så jag var lite otydlig. Då fortsatte hon med att släppa den lursen som jag bett om att bli av med. Vilken lättnad!

Det var läslyftet idag. Vi har så trevligt och min grupp är fantastisk.

Hemma igen svängde jag ihop en god korv-risotto-rätt. Snabbt, enkelt och jättegott!

Jag hackade 1 lök, 2 röda spetspaprikor, 10 champinjoner och tärnade 1/2 falukorv. Fräste upp allt i wokpannnan, hällde på en burk majs, 2 nävar sojabönor direkt från frysen, 3 dl ris, 1 burk tomatsås, 4 dl vatten, 1 buljongtärning, salt och peppar. På med locket, svag värme och 25 minuter senare var det en färdig rätt.

Mannen körde mig och dottern till yoga resp innebandy, åkte tillbaka och tankade bilen och tvättade den, för att sedan köra till Dalby och hämta upp dottern och sedan plocka upp mig på Actic. Stackarn fick inte middag förrän sent!

Inga kommentarer: