fredag 20 januari 2017

Fredagsmys?

Finns uttrycket fredagsmys fortfarande?

Jag har fortfarande låg energinivå och orkar inte göra något på det sociala planet. Jag tömmer mig helt på jobbet och landar tom hemma. Orkar knappt vara med familjen. Just nu önskar jag att jag bodde alldeles själv. Jag vill inte bli av med min familj men jag orkar inte vara med dem just nu. Fast mannen och dottern är inte påflugna på något sätt. Mannen tycker väl att jag är "borta". Han ser mig mest i hörnan i soffan med skärmen framför näsan.

Skillnaden är att jag lägger ner energi på ett dåligt samvete när jag bara är i min bubbla.

Jag brukar känna så här i januari/februari. Vårt kalla mörka klimat gör mig så dränerad. Trots att jag äter regelbundet och bra och trots att jag nu går och tränar. Det är väl bara att härda ut.

Mannen skulle nog säga att jag skulle bli piggare om jag lade mig tidigare och struntade helt i GG. Kanske har han rätt men jag vill inte släppa GG.

Nu är det snart helg i varje fall och jag kan sova lite längre både i morgon och på söndag. I morgon är det dop. Lilla Karolina ska döpas och vi har inte ens träffat henne. På söndag blir det träning.

Inga kommentarer: