tisdag 4 april 2017

shoppat på nätet

För 10 dagar sedan fick jag ett ryck. Jag beställde öl och vin på nätet från Tyskland och bokade frakt. Allt är lagligt. Men jag visste ju inte om det gick att lita på. Lite stressad var jag men snabbt fick jag ett ordernummer och kunde följa leveransen från butik till budbil, från Tyskland till Sverige. Men i fredags stod det att varorna var i Malmö. Jag utgick från att jag fått något leveransbesked när jag kom hem i brevlådan. Men nej, inget besked. Ok, tänkte jag, då får jag besked efter helgen. Men igen avi efter jobb i går heller.

Idag ringde jag Postnord och frågade vad som händer. Jag hade 4 kartonger, 2 var på Willys och 2 var på postterminalen i Malmö. De på Willys kunde jag ju hämta ut lätt och senare i dag åkte jag och mannen till Malmö och hämtade de två andra lådorna. Inga problem. Nu har vi öl, vin och cider i förrådet till hela påsk och sommar!

Jag och dottern var hos optikern också idag. Skolsköterskan tyckte det var dags att kolla upp ögonen. Hon håller på att bli närsynt men det är inte så illa. Hon skulle kanske behöva till långt bort seende. Vi var i butiken i över 40 minuter och påkallade hjälp men ingen kom och då gav vi upp. Vi får leta efter bågar i en annan butik.

Inga kommentarer: