söndag 16 april 2017

Påskafton


Nu är det midnatt och påskafton är över.Vi var 15 personer som firade påsk ihop. I år utökade vi med två familjer eftersom svägerska och min bror inte firade mannen i fredags så firade de idag med honom i stället. Fast det gjorde de inte. Mannen mådde inte bra. efter äggpickningen gick han och lade sig och kom inte ner mer. Han kräktes och mådde dåligt.

Alla resonerade som så, att om det är något smittsamt, så var det ändå för sent. Så alla beslutade att stanna kvar.

Vi började med äggmålning och sedan hade vi årets äggpickartävling. I år vann svägerskan, min skånska svägerska. Vi åt lunch. Vi ringde och alla sjöng för mamma som fyllde år. Vi drack kaffe med fikabröd, sedan var det tänkt att vi skulle spela spel men alla var så mätta. Y-sonen och flickvännen ville bjuda oss på drinkar och de gjorde massor med goda drinkar till oss hela kvällen. Y-sonen hjälpte mig dessutom jättemycket i köket. Han diskade, fixade drinkar och plockade från borden hela tiden. Ja alla hjälpte till med att städa undan, fylla diskmaskin och duka.

Ä-sonen jobbade till 19 och kom när han var klar. Då åt vi middag och lite senare kaffe med rabarber-jordgubbspaj. Uj vad vi blev mätta!

Alla blev trötta och vi hade fortfarande inte spelat något spel. Vid 22.30-23-tiden åkte gästerna hem. Jag diskade undan och tonåringarna hjälpte mig att ställa undan borden. 

Nu är ordningen återställd här nere. Jag ska krypa ner hos dottern. Jag känner inte för att sova hos min man som kräks.




Inga kommentarer: