torsdag 27 april 2017

Handlat inför sommaren

Nu är jag redo att stoppa undan vinterkläder och plocka fram vår- och sommarkläder men det är inte värme nog för att göra det. Så i stället handlar jag solskydd till sommarens solstrålar. Nordicfeel har en kampanj just nu där man får 20% på hela köpet.

Jag använder Biotherms hudlotion och tycker den är den allra bästa. Nu har jag köpt solskydd 50 för ansiktet, 30 och 15 för kroppen till oss alla 3. Hoppas det är bra. Solskydd är dyrt men nödvändigt. Jag rensade ut en del nyss, för solskydd har inte så lång hållbarhet så det går att spara år efter år. Fast vi använder ofta slut på en årets inköp under säsongen.

Jag börjar alltid med 30 på kroppen men i ansiktet har jag 50 under hela sommaren. Jag tycker det är så fult med solbränt ansikte. Lite färg är fint men inte så chokladbrunt som magen kan bli. Jag tycker man ser gammal ut med solbränt ansikte.

Jag har också fått hem två Tradera-fynd i veckan. 1 par vita halvlånga linnebyxor för 60kr och en sommartrikåklänning för 150kr. Kul med second hand fynd!

I morgon är det NP igen. Mitt sista för säsongen. Nu har jag många timmar framför mig med rättning! 1 maj blir första heldagen, den 5e och 9e planerar jag jobba hemifrån och därefter hoppas jag att jag ser ljuset i tunneln. Det skulle ju vara skönt om allt var klart när jag åker till New York.

Inga kommentarer: