torsdag 6 april 2017

NP heela dagen!


Idag var jag på jobbet redan strax efter 07. Jag ville ställa i ordning salen där mina elever skulle vara. Jag ville hinna få dit ordböcker, fixa bänkarna, lägga fram papper och skriva regler på tavlan och hämta proven på receptionen. Naturligtvis ville jag ju hinna dricka 2 koppar kaffe också. 8.15 släppte jag in dem och 8.30 började vi. Nästan alla satt tiden ut och 12.30 lämnade de in. Jag som bara vaktade var helt slut, undrar hur de kände sig som hade slitit i 4 timmar.

I morgon kör vi information inför den muntliga redovisningen, men de hinner inte göra det förrän efter påsklovet.

Jag var inom Willys på väg hem för att handla det sista inför morgondagen. Jag träffade Paola och vi pratade lite. 

Hemma kände jag mig så sliten och trött. Jag får inte känna mig så när jag har massor att göra. Dottern kände som jag så vi peppade ju inte varandra direkt. Men sakta men säkert blev det mer och mer gjort. Kycklingen kryddades och preparerades och stektes i ugnen. Grönsakerna hackades och stektes, couscousen koktes och allt blandades ihop. Middagen klar!

Dottern städade toa uppe med många pauser. Jag dammsög ovanvåningen, nedervåningen och dammade i vardagsrummet. Toa nere lämnar jag till mannen. Vi körde med världens fuskstädning, men vi får ju städa igen på lördag.

Vi hjälptes åt att flytta in köksbordet i vardagsrummet och placerade ut stolarna och hämtade extrabordet ute från förrådet och ställde i köket. Duka gör jag i morgon. Tårtorna hämtar jag i morgon. Maten kan jag inte värma förrän i morgon och salladen gör jag i morgon. Läget är under kontroll.

Min bror kommer inte i morgon för han är i Kristinehamn. Jag hittade ingen passande bild till dagens inlägg så det fick bli en bild från Kristinehamn, En bild jag fick från Henrik när han tog ut Barbro på promenad i solen i förra veckan.

Inga kommentarer: