lördag 8 april 2017

Mannen 60 år


Oj oj oj vilken dag!

Mannen fyller 60! Han fick en resa till Cypern av mig och dottern. Vi åker i morgon. Han blev mycket glad och vi hade lyckats att hålla det hemligt utan att försäga oss. Han hade inte förstått att han skulle få denna present, så han blev mycket glad.

Jag jobbade till13, körde hem via Coop och hämtade tårtorna. Hemma åt jag lunch och drack kaffe med mannen. Han städade toa, vi hjälptes åt att duka och vika servetter och sedan gjorde jag 3 stora skålar sallad, värmde kycklingklubbor och pajer hos mig och hos grannfrun. Grannen kom in med 4 stolar som vi fick låna. Tur jag har hjälpsamma grannar!

Klockan 19 kom gästerna indroppandes. Vi var 28+två bebisar. Det gick men det var trångt men trevligt. Maten var god men det blev sjukt mycket sallad över.

Alla hjälptes åt under hela kvällen vilket ledde till att jag också fick vara delaktig i festen. Tårtorna och kakorna var goda och vi hade många trevliga samtal och skratt. Vid 22 gick min kusin med småbarnen, sedan droppade de av familjevis en efter en fram till närmare halv 1. Då var bara mormor Gerd kvar och hon skulle sova över.

Nu sitter jag och summerar dagen när alla sover. Jag ska också gå och lägga mig nu. I morgon ska vi leta fram sommarkläderna, packa, jag ska på pedikyr och sedan åker vi till Cypern. Det kommer att bli en lång dag i morgon också.

Vill inte ens skriva något om terrorattacken i Stockholm. Så tröttsamt med dessa idioter, så ledsamt för de anhöriga till de döda. Vad jag vet kände jag ingen som blev skadad men jag känner flera som såg katastrofen.

Inga kommentarer: