fredag 21 april 2017

Bokklubb

Denna dag har gått i ett från 7.00 då jag åkte hemifrån till nu då det nästan är midnatt.

Mina 1or har haft muntligt NP, mina 3or har haft muntligt NP och mina 2or skrev argumenterande. Efter lektionerna gick jag med ett gäng till Scandic och hade ett möte med skolledningen, därefter gick jag snabbt tillbaka till skolan och hoppade in i bilen och körde hem. Reklamen hade kommit och den stod ute i regnet så jag fick ta in den snabbt, bytte om till träningskläder och körde vidare till gymmet och träffade Linnéa PT. Hon körde ett tufft pass med mig.  Åkte hem, duschade och mannen körde mig till min kollega utanför Hurva, som var kvällens värdinna i vår bokklubb.

Äntligen kunde jag landa! God mat, gott vin, gott kaffe, god dessert och som vanligt fantastiskt trevliga samtal i vår grupp. Denna gång tyckte alla om boken och vi diskuterade den faktiskt riktigt mycket.

Nästa bok är Fiskamännen av Chigozie Obioma. Den är inte så tjock så vi ska hinna med att att både rätta NP, sätta betyg och läsa denna innan vi ses den 2e juni.

Jag fick skjuts hem och nu ska jag sova.

Morfar Sven mår inte alls bra, stabilt men han får en tuff helg innan det vänder.

Inga kommentarer: