fredag 14 april 2017

Långfredag


Långfredag heter det för att den är såå lång och man hinner med mycket. Vi har i varje fall hunnit med mycket.

Mannen var uppe tidigt och handlade banan till min gröt och bagels till sig och dottern. Jag hann städa toa uppe, byta i tvättmaskinen och ladda en maskin ute i tvättstugan innan vi åt frukost. Gott med gröt igen och gott med sitt eget kaffe!

Det varnas lite överallt att det ska komma regn och i värsta fall snö under dagen och vara hela helgen. Så för att dottern skulle slippa dela reklam i oväder hjälpte vi henne och packade reklamen. Det gick snabbt när vi var 3. Hon gick ut direkt och jag och mannen åkte och handlade till helgen. Vi blir 16 i morgon och 6 de andra dagarna i påsk.

När vi hade fått in allt i kyl och frys gick jag ut till dottern och mötte upp där hon var och vi hjälptes åt i de sista husen. Skönt! Nu kan ovädret komma.

Hemma igen tvättade jag mera, och mellan maskinerna bakade jag 5 limpor bröd och mannen servade med att diska hela tiden.

Vi åt lite senare, panerad fisk med nypotatis och stuvad spenat.

Nu ska jag bara mangla dukarna och bädda rent i sängen. 

Inga kommentarer: