torsdag 20 april 2017

Föräldramöte

Snart är det valborg och det blir den årliga folkfesten i stadsparken. Det är också den helgen som många unga får sin fylledebut. Idag var vi kallade på föräldramöte där polisen, fältgruppen och skolpersonal informerade om risker och hur de jobbar.

Jag är inte rädd. Jag har en dotter som jag litar på men för det är jag inte dum och blåögd. Jag vet att den första gången kommer. Men vi har en klok och medveten tonårsdotter.

Morfar Sven har varit dålig nu några dagar och idag uppsökte han sjukhuset och blev inlagd. Det visade sig att han hade dubbelsidig lunginflammation. Stackarn! Nu är han under uppsikt och får mediciner så att han förhoppningsvis snart blir pigg igen.

Dottern hade nog ingen kräksjuka. Hon kräktes inget mer i natt. Hon hade fortfarande huvudvärk i morse och fick alvedon. Hon sov några timmar till och vaknade sedan pigg. Hon fick väl antagligen en migrän-anfall.

Inga kommentarer: