fredag 12 februari 2010

Snart vinter OS

I natt börjar vinter OS. För 8 år sedan såg min man fram emot det årets vinter OS. Han hade nämligen räknat ut att vår dotter skulle vara född och han kunde plocka ut de 10 pappadagarna och vara med oss och titta på vinter OS. Nu blev det inte så. Dottern föddes 2 veckor över tiden, i stället var det jag som satt och tittade på allt. Jag blev en riktig hajare på alla resultat, regler och hängde med så mycket att jag det blev riktigt spännande. Curling blev min favoritsport.

I år är jag hemma igen och kan hänga med på det som jag tycker är intressant. Men det går ju på natten och jag är så trött, så jag kanske tittar på sammandragen på dagarna.

Idag har jag fått ändan ur vagnen och ätit frukost, skickat iväg ungarna, tittat i tidningen OCH städat. Såå nöjd med mig själv.

I kväll blir det tacos, som hos hur många andra familjer ikväll.

Inga kommentarer: