onsdag 10 februari 2010

ser fram emot kvällen

I går var jag pigg, så pigg att jag bakade matbröd. Dottern var så stolt över att ha en mamma som bakade så gott bröd, så hon berättade för alla sina kompisar som tittade förbi. Så sött!

Pojkarna åt upp ett halvt bröd på 2 minuter. De tyckte jag kunde baka fler gånger. Så blir det kanske. Lätt att baka bröd, inte så pilligt.

Idag är jag mest låg. Tycker allt är tråkigt. Jag är såå tråkig. Undrar när mannen kommer säga: "Nu får det vara nog! Jag orkar inte med din tråkighet! Antingen skärper du dig eller så går jag..." Jag skulle inte vilja leva ett så tråkigt liv som det är att leva med mig.

Ikväll ska jag i varje fall på bio med H. Ingen komedi i kväll utan en djuping, Precious.

Det blir mycket film nu för tiden. Nästa vecka ska jag gå med min svägerska. Jag längtar efter att kunna läsa romaner igen. Försöker i bland med lättläst litteratur, men jag får inte ihop det. På sidan 4 vet jag inte vad jag har läst i de sidorna före. Hopplöst!

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Men MALIN Skärp dig!! Inte kommer min bror, ja din man, säga så!!! Han älskar ju dig och vad vore hans liv utan dig? Det vet du nog innerst inne att han INTE kommer säga! Du kan titta på min blogg och min bokårslista för 2009, även om det är mycket kortare än året innan så läste jag rätt mycket!?! Då kan du tänka att för ett antal år sen var jag där du är nu och kund inte läsa en tidning ens,,, Det går över!!!! Se på mig ;)

MÅNGA KRAMAR / MAria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

AnnaSv sa...

Vad gott med hembakat bröd! Det har jag inte gjort på måååånga år. ;)

Jag tror inte heller att din man tycker du är tråkig och jag är övertygad om att han gillar ert liv som det är nu.

Njut av alla filmer du ser och njut av dagarna även om det går upp och ner.

Många kramar,
AnnaSv