söndag 14 februari 2010

sköna söndag

I morse fick jag och mannen ett fint hjärtformat kort av vår "dåter". Så sött!

Dagen fortsätter i kärlekens tecken, sonen men flickvän pussas väldigt mycket :) T o m nu när de står och baka kladdkaka till dagens fika pussas det mellan ägg och socker. Så sött!

I går var vi hos min bror och svägerska. Min lilla brorsdotter har blivit såå rolig. Hon hoppar fram på ändan med rasande fart och flirtar, klappar i händerna, vinkar och säger baba hela tiden. T o m mannen fick leka med henne igår. Sådant charmtroll.

Vi åt världens godaste hemmagjorda eller borta gjorda pizza. Det var den godaste pizza jag ätit av alla pizzor i världen. Fantastiskt god! Skaldjurpizza med räkor, kräftstjärtar, musslor, tonfisk, mozzarella ost och efter gräddningen la man på gravad lax. Såå gott! Både mannen och jag drömde om den pizzan i dag. De gjorde 2 sorter till, som också var goda med skinka, bacon, salami och en med köttfärs.

Proppmätta slängde vi oss i sofforna och tittade på Melodifesivalen. Vi hejade på grabbarna som gick vidare till Globen och Pauline. Fortfarande proppmätta serverades en ljuvlig ckokladtårta med grädde och färska bär till kaffet.

I morse när vi skulle äta frukost, sa dottern: "Jag är fortfarande mätt efter i går." Jag kunde hålla med. Det blev en mycket mager frukost.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Det är så roligt att läsa din blogg igen det är så mycket glädje och värme kan det vara att du mår lite bättre.Bertil har varit yr och stopp i huvet som han säger. Så vi har tagit det lugnt i helgen.Vi tyckte också det var rätt låtar som vann igår. Sänder varma hjärtekramar till er alla. Vi sespå onsdag. Gerd