tisdag 9 februari 2010

lugnet själv

Barnen kom i tid till skolan både idag och igår. Ja den äldsta och den yngsta är det aldrig några problem med, men 2 dagar med alla tre i tid känns bra. Idag skriver yngsta sonen NP i svenska del 1, del 2 är på fredag. Håll tummarna för att det ska gå bra!

Här hemma händer det inte så mycket. Jag är alltid ganska pigg på morgonen och om jag ska få någonting gjort så ska jag passa på på förmiddagen. Idag har jag varit och handlat på ICA, skulle bara ha ägg men så sålde de kravmärkt nötfärs med kort datum för 39kr/kg, så då handlade jag till nästa vecka. Bra! Då kommer nog budgeten gå ihop nästa vecka också.

Jag tänker baka matbröd idag. Det har jag sagt några dagar nu men idag hoppas jag att det blir gjort.

I söndags tittade vi på "I taket lyser stjärnorna", en jättefin film. Yngsta sonen har sett den på bio och rekommenderade den. En stark film om att bli vuxen i tonåren. En tonårsflicka tar hand om sin mamma som har fått cancer, men mamman blir inte bättre utan dör i filmen. Starka känslor men fin film. Jag grät så tårarna sprutade.

Dagens middag; tonfiskgratäng

Inga kommentarer: