onsdag 3 februari 2010

så mycket snö...

Så fint vi har det, men de som ska ge sig ut i trafiken tycker nog inte om detta snöväder. Idag fick jag ta på mig mannens 45:or gummistövlar och plumsa till skyffeln så jag kunde skotta ut oss. Vi var nästan innesnöade. Jag kan inte minnas när vi hade 30-40 cm snö senast. Idag ska det vara grått men i morgon ska det bli sol och snö, härligt!

Jag mår jättebra idag. Kanske ska passa på att göra något idag då? Känner mig lite sugen på att baka bullar till semlor, men jag har ingen jäst hemma. Få se om det blir en promenad till ICA för att handla jäst.

I eftermiddag ska jag göra biffar på bland- och älgfärs, kryddigt potatismos och kantarellsås. I går hade vi köttfärssoppa, knäckebröd med ost och i måndags blev det ost och spenatfyllda tortellinins med ostsås och broccoli. Mannen har handlat lite mjölk, fil och bröd, så nästa veckas budget måste vi klara oss på 700kr. Det ska nog gå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin! Så mycket snö ni fått. Vi har det dubbla minst ;) jag tycker bilden på dig var SÅ FIN!!

Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/