lördag 30 september 2017

Nu är sommaren slut


Nu har vi plockat undan sommarmöblerna! Sommaren som nästan ändå uteblev detta år är nu officiellt slut. Nu står möblerna i förrådet, krukorna är tömda och tvättade och solstolarna ligger på vänt till nästa sommar.

Jag har fått mycket träning idag. Härligt! I morse startade jag med ett powerpass. Idag hade jag ställt in vikterna rätt så jag kunde köra fullt ut. Jobbigt men kul! När jag kom hem konstaterade jag att det var ju inte lönt att duscha förrän uteplatsen var klar, så mannen gjorde äggröra och bacon till mig. Gott!

Sedan jobbade vi 1.5 timme med att flytta möblerna, skura möblerna innan dess och med alla turer till kolonin där jag kunde tömma krukorna blev det ett bra styrketräningspass till.

Idag skiner solen och det är riktigt skönt i lä i solen. Jag och mannen satt ute och njöt en stund på bänken som ska stå kvar över vintern.

Mamma och Siv är på bokmässan idag. Jag ringde mamma nyss för att höra så de inte är ute mitt i nazist/motdemonstrant-tumultet. Hon hade kommit hem och Siv skulle ta spårvagnen hem.

Ikväll är vi hembjudna till bror och svägerska på hamburgare och kortspel. Kul!

Inga kommentarer: