lördag 9 september 2017

Nu är sommaren borta.


Oj vad jag kände mig seg när jag vaknade i morse. Men efter en omelett med ost och tomater och en ägglatte var jag i form igen.

Jag hängde ändå en ganska lång tid i soffan. Jag tittade på Wahlgrens på datorn och pratade med mamma i telefon. Hon och Sven har varit i Riga och det var kul att höra de hade det.

Men efter vila fick jag fart. Jag strök alla sommarkläder som hängde och väntade på att bli släta och när jag ändå var igång strök jag alla 8 sommardukar som vi använt i sommar. Att stå och stryka en hel sommartvätthög är väldigt nostalgiskt. Det fanns en massa minnen i alla plaggen och där vid strykbrädan var jag för en kort stund på gågatan i Benidorm, på bar Europa i Benidorm, på mejeriet i Lund, på 50-års fest i Mönsterås och flera roliga minnen dök upp, t o m i bordsdukarna fanns det minnen.

Jag och dottern plockade ut alla sommarkläderna och hängde och la in höst/vinterkläder. Usch! Deprimerande! Det känns för tidigt! Nu är all sommar nerpackad och en längre period med höst och vinter står för dörren. 

I kväll gjorde jag en god kycklinggryta på kyckling, champinjoner, röd pest, paprika, purjolök och creme fraich. Till det hade jag blomkål och de andra fick ris. Gott!

Ikväll blir det nog tidig kväll, i morgon klockan 7 åker vi till Ullared.

Inga kommentarer: