fredag 29 september 2017

En dag på bokmässan


Nu har jag kommit hem från Göteborg. Det har varit en lång men trevlig dag. 06.14 gick tåget från Lund i morse och 21.10 var jag hemma igen. 2 timmars tågresa är mysigt. Jag satt och lyssande på bok. Linn Ullman blev utläst och jag påbörjade Två systrar.

På bokmässan gick jag runt och scannade in bokhavet. Jag kunde konstatera att jag faktiskt hade läst en hel del. Jag hade inga beställningar med mig från man eller dotter och det slutade med att jag faktiskt inte köpte en enda bok till mig själv heller. Tänk att gå bland miljoner böcker och inte köpa en enda! Det fanns faktiskt ingen jag ville ha i min bokhylla. Jag kan ju ladda ner de flesta i min mobil.

Men jag gick på en hel intressanta föreläsare. Flera riktigt bra samtal. Jag träffade också min "kusin" Susanne som släppt en EATSWEDEN:bok och hennes sambo Anna hade också en ny kokbok utgiven. Nu var det inte rosa kokboken som samlar in pengar till bröstcancerfonden, utan nu var det den blå kokboken vars pengar går till prostatacancerfonden. Det var kul att träffa dem båda. Vi har inte setts på många många många år.

Innan jag lämnade stället var jag ju tvungen att se vem som vann priset till årets bok. Jag röstade på Malin Persson Giolotos bok Störst av allt, men hon kom på andra plats och Axel Schulman vann läsarnas pris för sin bok Glöm mig, som jag också tyckte var bra.

Nu är jag trött i huvudet av alla intryck men nöjd av dagen! Jag är dessutom sjukt nöjd över att jag INTE åt mjöl- eller sockermat på hela dagen. Jag köpte ceasarsallad, nötter och kaffe.

Inga kommentarer: