söndag 17 september 2017

Brunch hos oss


Efter en kulturnatt passar det med brunch på söndagen. Vi bjöd hit Lotta med familj och Maria eftersom Åsa känner dem också. Vi träffades ju för 28 år sedan i Thailand! 28 år!!!

Vi är ett bra team Åsa, mannen och jag. Vi har lagat mycket mat ihop denna helg. Idag gjorde mannen smeterna till amerikanska pannkakor och äggröran, Åsa stekte pannkakor, dukade och fixade med stolarna, jag plockade fram pålägg och ostar, skivade frukt, värmde bullar och croissanter och lindade bacon runt halloumi. 

Vid 11 kom våra gäster. Vi åt, drack, åt mera, drack mera och avslutade med lite fika innan våra gäster fortsatte med sina bestyr man har en söndag. Vi hade det så trevligt! Härligt med människor som man känner sedan länge men inte träffat på ett bra tag. Det är mycket att berätta om.

Jag, mannen och Åsa plockade undan och satt och snackade en stund till innan jag skjutsade Åsa till tåget. 

Det har varit många roligheter denna helg. 

Nu ska jag bara tvätta ett par maskiner tvätt till så är vi redo för nästa veckas utmaningar. 

Inga kommentarer: