söndag 17 september 2017

Kulturnatten


I förmiddags gjorde vi alla 3 gulaschsoppa tillsammans och bakade 1 fyriskaka till morgondagen. 

Soppan stod på spisen och puttrade i 4 timmar. När den stod och gottade till sig åkte jag och Åsa till stan en runda. Det är kulturnatten idag och det var redan fullt med aktiviteter mitt på dagen. Vi gick lite runt i stan och njöt av det fina vädret. Vi shoppade lite också. Jag visade Åsa saluhallen och teaffären innan vi åkte hem och åt.

Dottern var på stan med kompis och käkade där. Vi gjorde oss i ordning medan dottern åkte till en kompis på tjejfest. 

På stan satte sig mannen på en uteservering medan jag och Åsa gick spökvandring och sedan gick vi också till mannen. Då hade min bror, svägerska och lillkusin också kommit dit. Vi drack lite vin och sedan gick vi tjejer in och tittade på en utställning om kläder från 1700-tal till nutid. Intressant! 

Vi tog ett glas till innan vi åkte hem. Då messade dottern mig om att hon redan var hemma igen.

Inga kommentarer: