tisdag 12 september 2017

Vardag med vardagsbestyr

Upp tidigt men det regnade inte. Blommorna blommar fortfarande fint på uteplatsen, men det sägs bli oväder i morgon. Undrar hur blommorna mår efter det? Snart är det dags att plocka in utemöblerna och städa undan på uteplatsen. Snart är det också dags att skicka iväg uteväxterna till hotellet. Mina palmer som jag bara satte ner i ny jord, de verkar ta sig. Om ett par år kommer vi ha en hel juccapalmsskog.

På jobbet flöt allt på och arbetsdagen slutade med 30 minuters massage. Så skönt!

Jag åkte och handlade på väg hem. Först handlade jag lite på ICA, sedan lite mera på Netto och sist mjölk och grädde m m på Willys. 5 kassar totalt, så nu har vi så vi klarar oss ett tag till.

Hemma satte jag igång med att packa upp och ställa in allt inhandlat, städade undan på diskbänken, strimlade vitkål och lök till vitkålsgratäng. När den puttrade i ugnen gjorde jag parmesansmör och stekte kotletter. Dottern kom ner och gick ut med alla sopor och sedan kunde vi äntligen sätta oss och äta. Det blev inte mat förrän vid 19.

Mannen är i Göteborg idag och i morgon, så nu sitter jag här själv. Kaffet får jag nu göra själv.

Inga kommentarer: