torsdag 28 september 2017

Räkningarna är betalda

Lugn dag på jobbet idag. Vi släckte en hel del bränder i går. Skönt!

Idag har jag mest jobbat som lärare och mentor. Vi har en ny SYV på jobbet och hon är så smidig att jobba med. Vi har redan haft många möten med mina elever och hon är mycket bra. Annika som gick i pension i somras var också en klippa och farhågorna var att hennes plats var svår att fylla. Så var inte fallet. Skönt!

Cici kom hem i går från New York, så hon var på jobbet i dag igen. Härligt att se henne igen. Så roligt att prata New York med henne.

Jag kom inte hem förrän efter 17.15 idag, så det var tur att maten inte tog för lång tid. Det blev ajvarbiffar som jag hade i frysen, de värmdes i kantarell/champinjon/gräddsåsen och så fick de andra kokt potatis och gjorde en sallad till. Gott!

När mannen tittade på fotboll gick jag upp och betalade räkningarna. Uj vad det svider i plånboken med PT! Men ändå tycker jag det är så värt det.

Oktobers nöjen är redan betalda. Härligt! Både mannen och dottern vill inte ha några böcker på bokmässan, så det kommer bli billigt där också. Jag kommer nog att köpa någon bok. Det gör man ju alltid men annars är mitt syfte att gå på seminarierna och gå runt och frottera mig med kändisarna. Jg hoppas också få idéer till nya inköp till klassrummet.

I kväll blir det tidig kväll. I morgon går tåget 06.14. Puh!

Inga kommentarer: