onsdag 27 september 2017

Bonde söker fru

Det har varit full rulle på jobbet idag. Idag jobbade jag flera timmar med skyddsombudsuppdrag. Vi jobbar med människor bland människor och i bland blir det fel/ för mycket/ oroligt/ impulsivt/ och då behövs det ibland anmäla/ vägledning/ bli lyssnad på. Många av mina kolleger tror att jag kan användas till det mesta och jag kan fixa det mesta. Hedersamt men orimligt. Men jag är bra på att lyssna in och skicka vidare till den som kan fixa. Men det tar tid och idag hade jag tid till detta.

I eftermiddags var det PT-tid. Jag visste att jag skulle visa att jag kunde göra 50 armhävningar. Vi tränade en del marklyft, och sedan bara överarmar, byst och axlar. Jag varvade rodd med armhävningar och gjorde 15, 10, 12 och 13= 50 till slut. Jag kommer att känna mig som en dörrvakt i morgon.

I kväll blir det säsongspremiär på Bonde söker fru. Det kommer jag att titta på.

Inga kommentarer: