söndag 1 oktober 2017

Yoga

Idag provade jag på yoga igen. Jag provade ju några gånger i våras men jag gillade inte den instruktören. Hon var så rörig. Men jag tor att yoga är bra för kroppen och dess välbefinnande, så idag gav jag det en hans till. Den instruktören vi hade idag var mycket bra och pedagogisk. Hon gick runt och hjälpte till och påminde hela tiden hur man skulle andas. Det kändes bra. Det kommer jag göra fler gånger.

Annars har jag mest bara pusslat mellan varven och samlat ihop mig till nästa veckas jobb. Dottern har pluggat och städat och mannen har varit iväg och shoppat hela dagen.

Nu ha det blivit oktober. HÖST! Nu är det fritt fram och ha strumpbyxor, stickade tröjor och tända levande ljus. Oktober kan bli en riktigt mysig månad.

LCHF... Jag har inte haft några större problem att anpassa mig till det. Jag sa att jag skulle prova september och utvärdera. Jag mår mycket bra. Kroppen känns mindre stressad men jag tycker det är svårt att få i mig allt fett. När det blir för lite fett blir jag sötsugen. Men jag har klarat mig ifrån alla avsteg till snabba kolhydrater. Jag har inte gått ner speciellt mycket. 2.5 kg totalt denna månad, semesterkilona är i varje fall borta. Men jag känner mig inte allt svullen och hjärntrött. Jag fortsätter 1 månad till och utvärderar igen om 1 månad.

Inga kommentarer: