tisdag 3 oktober 2017

Rodd

Idag var det dags att träffa Linnea PT igen. Jag visste att vi skulle köra mycket rodd. Jag var laddad. Vi gick först igenom kosten och vi följer samma denna vecka och ser om vi ska ändra något till nästa vecka. Nu kommer jag ju vara borta 4 dagar tills vi ses igen. Hoppas jag ändå kan hålla vikten. Det svåraste är att få i mig allt fett och inte få i mig alla dolda kolhydrater. Jag får göra så gått jag kan.

Jag körde marklyft först och helt plötsligt satt tekniken helt och hållet. Vi höll oss bara på 30 kg för att träna in tekniken. Sedan var det dags att utmana mig själv på roddmaskinen. Jag brukar köra
300m x 4 eller 500m x 4, idag skulle jag köra 600m+500m+400m+400m+500m+600m, max vila på 30s mellan varven. Det gick men jag blev jätteandfådd! Jag tycker inte om att bli så andfådd men jag överlevde ju. Linnea tycker att hon och jag ska ha som mål att vi tillsammans ska ro 1 timme utan paus. Ja ja det tror jag nog inte att jag kommer att kunna någon gång. Men man vet ju aldrig!

Inga kommentarer: