söndag 1 maj 2016

Sol, sol och sol

Idag vaknade vi till sol och jättemycket sol. Underbart! Hoppas detta är vad maj tänker leverera.

Jag hade bara en sak på agendan, rätta NP. Åh vad det satt långt inne!

Först åt jag frukost, sedan hjälpte jag dottern att rulla ihop madrasserna som fanns kvar på hennes rum, sedan packade jag en traderavinst, därefter åkte jag med mannen till ICA, han åkte vidare till Malmö medan jag tog en promenad hem. Då skulle jag sätta mig men då frågade grannfrun om jag ville ha kaffe i solen. Det ville jag och vi snackade bort en stund.

Det var varmt och skönt i solen!

Nu hade jag slut på alla ursäkter och gick in och började läsa uppsatser. Jag växelläste uppsatser och satt ute i solen lite då och då tills det var dags att laga mat.

Vi fick middagsgäster ikväll. Göran och Josef kom till oss. De har ställt upp husvagnen i Gullbranna denna helg och Göran ville besöka en konsert i Malmö i kväll, så han lämnar över Josef till oss några timmar. Just nu är kusinerna ute och leker på lekplatsen och dottern bästa kompis är också med.

Snart Mästarna mästare.

(Jag hann med 1/3 av mina uppsatser, Delade ut både F, E och A)

Inga kommentarer: