torsdag 19 maj 2016

Snart blir det balkonghäng

Y-sonen har handlat balkongmöbler. En 3sittssoffa, ett loungebord och en solstol till flickvännen. Nu ska det bli balkonghäng hos dem.

Idag fick jag lite sovmorgon och jobbade hemma tills jag blev klar med min rättning. Jag var klar efter 11 och åt lunch sedan åkte jag in till jobbet. Jag hörde nämligen att en av mina elever hade vunnit 1a priset i en berättartävling som skolbiblioteket hade lyst ut och klockan 12 skulle det bli prisutdelning. Eftersom det är min elev i SVA så ville jag vara med och gratulera henne. Men hon kom aldrig. Hon hade av någon anledning inte fått någon hint om att hon vunnit. Vilket antiklimax! Hon får sitt pris på 500kr vid ett annat tillfälle.

Jaja jag kom in på jobbet helt i onödan. Men jag hann ju ta en kopp kaffe med goa kolleger.

Handlade frukt och grönsaker på vägen hem. Mannen satt och solade på uteplatsen. Hm, så jobbar han hemifrån! Nä, han har faktiskt jobbat en del också.

Ikväll blev det fisksoppa.

Inga kommentarer: