söndag 29 maj 2016

Morsdag och tårtdag


Idag är det morsdag. Det är trevligt tycker jag eftersom jag har världens finaste barn som visar att deras mamma är viktig och att de älskar mig.

Jag har haft en underbar dag. Solen sken så tvätten torkade. Solen värmde så jag och grannfrun kunde dricka kaffe i solen. Solen sken så vi kunde njuta i solen. Jag och mannen var själva hemma till eftermiddagen för dottern hängde med brorsan och flickvännen. Hon var på Nova och köpte presentkort till mig och skrev ett jättefint kort.

Klockan 15 var vi hembjudna till brorsonen/kusinen som fyllde 17 i torsdags. Vi satt i deras uterum och fikade om man inte hoppade på studsmattan. Vi hade en härlig eftermiddag med hela stora goa familjen. Vis 18 körde vi hem och lämnade Y-sonen och flickvännen hemma hos dem. De skulle fixa middagen.

Dottern hade studsat så mycket så hon hoppade in i duschen, jag tog in tvätten, vattnade blommorna och lade ett bud på en klänning på Tradera och mannen vilade en kvart innan vi gick till y-sonen och flickvännen. Ä-sonen med flickvän skulle också varit med men de fick inte ihop alla måsten med tiden så de gav mig en flaska vin och hoppade kvällen. Flickvännens mamma, syster och lillebror kom också dit. Jag och Lena fick sitta ner hela kvällen medan våra barn hade gjort god mat, god sallad och god efterrätt. Vi mammor fick ett varsitt stort doftljus som doftar underbart.

Nu har vi kommit hem och vi är proppmätta och nöjda. En underbar dag!

Inga kommentarer: