lördag 21 maj 2016

Lördag med sol och klippning


Idag hade jag en önskan om att få såå mycket gjort. Det gick så där.

Men i stället kom det många solglimtar i stället. Jag kom igång med städningen som jag planerat, men mitt i dammsugandet kom den första solglimten, lillebror var ute och cyklade och kom in om. Det var inte så långt besök, så jag hann städa ovanvåningen klart, renbädda och byta tvätt i maskinen innan det var dags för mig och dottern och åka och klippa oss.

Vi klipptes och sedan gick vi en runda på Nova och till sist var vi iväg och fixade den sista grejen till Ä-sonens flickvän som firar sin 20-års dag i morgon.

Hemma tänkte jag hjälpa mannen och städa klart nedervåningen men han var som gott som klar, så jag drack kaffe med grannfrun, solglimt nummer 2, plus att det faktiskt blev sol och värme på riktigt. Ä-sonens flickvännen kom och lånade en hylla i kylskåpet, solglimt nummer 3. 

Nästa projekt jag tänk göra idag var att fota kläder som ska säljas på Tradera. Orka! Det får bli när det blir...

I stället lagade jag mat till min lilla familj. Idag blev det fläskfilé med kantareller och grönsaker. Nu har vi ätit de sista kantarellerna. Hoppas att dottern hittar kantareller hos mormor och morfar Sven i sommar.

Min dotter och mina systerdöttrar tar alltid så fina selfies. Jag får gå på kurs hos dem. Jag har ju en del problem att få till det som ni ser. Tänkte visa min nya frisyr.

Inga kommentarer: