torsdag 26 maj 2016

hemmagjorda köttbullar



Torsdagar har blivit min nya favoritdag. Jag har för närvarande inga lektioner mer denna termin på torsdagar, så det ären dag då jag hinner komma ikapp. Det betyder också att jag inte behöver gå upp 6 för att köra kl. 7. Idag sov jag ända till 8 och vi åkte inte in förrän vid 9.

Jag hann med vad jag tänkt på jobbet och halv 3 kom mannen och hämtade mig. Perfekt kort dag. I dag är det huvudvärksdag men jag har druckit mycket och då blir det bättre.

Hemma gjorde jag köttbullar. Jag har inte gjort köttbullar sedan jag träffade mannen. Vi har alltid köpt färdiga köttbullar. Men nu köper vi inte halvfabrikat mer så idag gjorde jag köttbullar på riktigt. De smakade bra men mammas, pappas, mormors och farmors är ännu godare. Förstår inte hur de gör! Men mina köttbullar i tomatsås var också jättegott!

Mannen, dottern och Ä-sonen var på innebandyavslutning i kväll. Jag stannade hemma och lagade mat. Då kom Anne en stund. Hennes mamma har piggnat till sig lite men hon är svag.

Inga kommentarer: