fredag 6 maj 2016

Nu är urnan i marken


Jag var uppe tidigt för att åka in på jobb och trycka ut mina elevers uppsatser. Strax efter klockan 8 var jag hemma igen och började rätta. Jag började närma mig slutet med 3ornas uppsatser och kom då på att jag saknade någon. Vid närmare eftertanke saknade jag 7 st. 7 st!!!! 

Jag fick fullständig panik. Jag har dem inte. Jag hade dem på stickan, trodde att jag lagt över dem på datorn och tömde stickan i förra veckan. Tömde dock inte papperskorgen, men de är borta. Jag hade inte lagt över alla på datorn. Jag har fortfarande panik. Detta får inte hända och det händer mig och mina elever. Jag kan sätta betyg på 5 av de 7 eleverna utan att de hade behövt göra NP men två av de har inte levererat under läsåret och jag behöver deras uppsatser. Jag mår såå dåligt nu. Vill att det blir måndag så jag kan prata med dem. 

Jag försökte samla mig så jag kunde bli klar med de uppsatser som jag har.

Vid 14 åkte vi hemifrån. Vi hämtade upp y-sonen och flickvännen. Vi körde till kyrkogården i Höör. Mormor G, Robban, mina bröder, lillkusinen, faster och farbror och grannen var också där. I dag satte vi ner urnan med pappas aska i jorden. Han ligger på en jättefin plats och naturen bjöd på den finaste vårskrud som den kan ge. Det var en kort ceremoni och en ansvarig från kyrkan läste en fin dikt för oss. Vackert!

Efteråt åkte vi hem till Mormor G och satt ute i trädgården och drack kaffe och åt rabarberpaj. Ljuvlig eftermiddag!

Vi åkte vidare mot Lund, hem till y-sonen och flickvännen. De bjöd på middag och kaffe. Gott!

Jag är fortfarande sjukt stressad över de försvunna NP. Rättade klart 3orna. I morgon har jag 1ornas uppsatser kvar. De hinner jag nog i morgon.

Inga kommentarer: