onsdag 18 maj 2016

Med klassen i Lund

Jag fick sovmorgon idag igen. Härligt!

Min klass skulle upptäcka Lund idag och min kollega tog med dem till Lund och jag mötte upp dem vid bussen. Vi började på Kulturen och där var de mycket intresserade så vi stannade där i flera timmar. De hade matsäck med sig så vi fikade där också.

Efter Kulturen tog vi en titt på Universitethuset och sedan gick vi inne i domkyrkan. Det tog också sin tid för de var frågevisa och nyfikna. Kul att ha med en intresserad klass.

Jag följde dem sedan till bussen och vinkade av dem när de åkte tillbaka till Lund.

Jag tog en liten runda på stan och njöt av att gå och strosa för mig själv en stund en vardagseftermiddag så där bara. Jag hann inom lite kädbutiker och tittade lite, köpte grönt te till en kollega och köpte födelsedagspresent till Ä-sonens flickvän som snart fyller 20.

När jag kom hem var mannen redan hemma. Vi drack kaffe dottern kom lagom hem för att fika med oss.

Inga kommentarer: