tisdag 10 maj 2016

Många besök

Tidigt i morse var jag hos tandläkaren. Inga hål men lite tandsten som nu är borta. Fick påminnelse om att använda tandtråd lite mer. Skärpning alltså.

Idag jobbar jag hemifrån eftersom de elever jag skulle ha idag skriver NP i engelska. Jag rättade färdigt 3ornas uppsatser och sedan tog det några timmar att sammanställa alla elevers resultat och för in på alla ställen där det ska föras in.

Jag var färdig med dagens jobb redan vid 14, så då kunde jag sitta på uteplatsen och dricka kaffe med grannfrun. Hon fick tyvärr avbryta sitt jobb för internet, Comhem, lade av. Vi fick en stund tillsammans och det var ju trevligt.

Vid 17 skulle Doaa komma, så jag fick ju gå in och bädda, plocka undan lite och springa över med dammsugaren. Dottern snyggade också upp på sitt rum. När vi var färdiga kom Doaa.

Vi lagade couscous-sallad och jag bjöd på kycklingspett till. Gott! Det var första gången Doaa provade couscous. Hon tyckte om det. Jag blev jätteförvånad. Hur kan man komma från Libanon och aldrig ätit couscous. Nu har hon :-).

Mitt i maten kom Anne. Hon slog sig ner och snackade med oss. Jag hade gjort pannacotta till efterrätt och hade en extra. Jag kände nog på mig att vi skulle få extragäst.

När jag och dottern var själva igen hade Comhem fixat felet så då har vi tv i kväll.


Inga kommentarer: