onsdag 10 maj 2017

Lidl

Ibland handlar jag på Lidl. Jag köper tvättmedel, passerade tomater och keso. Jag kanske är där 1 gång var 6e vecka. Men när jag är där, är det så mycket att se och undersöka. Där finns olika saker varje gång. Allt från hushållsaker till mat. Där brukar vara olika temaveckor med mat från olika länder. Det är en rolig affär att gå i då och då.

Sist jag var där köpte jag cevapcici. Det är smidigt att ha i frysen. De sköter sig ju själv i ugnen när de tillagas. Idag hade vi cevapcici och till det kokte jag ris och stekte ihop zucchini, champinjoner, purjolök och paprika. Till det gjorde jag en sås på turkisk yoghurt, majonäs och sweet chili-sås. Det var snabbt, gott och enkelt.

Jag slutade tidigt i dag och mannen kom också ifrån tidigt, så vi åkte skånerunda och letade bil igen. Det blev ingen denna gång heller. Vi får fortsätta att leta.

Inga kommentarer: