fredag 19 maj 2017

Nu reser vi snart


Mina 3or har fått sina betyg idag och vi har tagit farväl. Nu önskar jag dem all lycka till.

Jag gick med ett fånigt leende hela dagen på jobb. Tänk att nu är tiden inne. I morgon bär det av. Fantastiskt!

Jag var i stan och fixade mina fötter. Skönt att bli ompysslad! 

Idag är det strålande sommarvärme och jag ville inte planera eller laga mat. Jag och dottern satt på uteplatsen och drack kaffe och snackade i stället. Jag bestämde att vi hämtar mat när svägerskan kom.

Hon kom vid 19 och vi kunde sitta ute enda till 21. Nu har jag packat ihop det sista, toalettsakerna och kappan och lite smågrejer. Jag har tvekat vilken handbagage-väska jag ska ha. Mannens ryggsäck kändes för tung, så det blev min weekendbag i tyg. Jag behöver den inte på ditresan men kanske hem. Vi får se.

Nu har vi gjort matsäcksmackor och jag har fyllt handväskan med proteinbars, frukt och knäckemackor så vi inte ska vara hungriga på planet.

Dagens bästa: Morfar S har varit hos doktorn och tillfrisknandet verkar följa planen. Skönt!

Klockan 5 i morgon bitti kör mannen oss till tåget. 

Inga kommentarer: