tisdag 30 maj 2017

Kaos i Lund

Om några år ska vi få en spårvagn genom stan och är spårbygget igång. Det betyder att innerstan är avstängd lite här och där. Det var inte så lätt att komma fram i bil innan och nu är det ännu mer i kaos. Tur att jag nästan aldrig kör inne i stan.

Men idag skulle jag till optikern och kolla linserna i ögonen. Det såg fint ut. Optikern korrigerar styrkan lite i det ena ögat så att jag ser lite bättre att läsa med dem. Nästa vecka kan jag hämta progressiva engångsliner. De kommer nog att räcka hela sommaren. Jag har ju inte linser på alla dagar.

Jag handlade lite goda grönsaker och lite frukt på väg hem. Jag älskar grytor med mycket grönsaker i. Idag gjorde jag en tomatbaserad grönsaksgryta och la i kyckling. Enkelt och gott!

Dottern åt inte hemma idag för hon ska grilla med kompisarna i Borgarparken i kväll. Hotfulla gråa regntunga moln hänger över dem. Hoppas det inte blir  något regn.

Idag har jag redan känt mig i fas igen med tidsomställningen. Skönt! Det var inga problem att gå upp i morse klockan 06.


Inga kommentarer: