tisdag 9 maj 2017

Jobbar hemifrån i dag också

Nu är alla NP rättade, bedömda och resultaten är införda. Så skönt!

Det är så effektivt och trivsamt att jobba hemma. Jag är lugn och nöjd hela tiden. Det är så skönt att inte bli störd på hela dagen.

Det var t o m sol på uteplatsen så jag kunde dricka en kopp kaffe där i en paus. Härligt!

Snart ska jag in till Malmö på en LR-träff. Vi blir bjudna på mat så mannen och dottern få ta korv med bröd till i kväll. Jag kommer förhoppningsvis inte bli sen.

Jag har nyss pratat med de gamla i min familj. Det går framåt hos mamma och S men det går långsamt. Idag blir det försök till lite längre promenad. De börjar blicka framår i sommar och planerar lite försiktigt lite aktiviteter till sommaren. Hoppas att allt kan bli av.

Jag pratade med min moster, som fortfarande är fast på korttidsboendet. Det är så sorgligt att det finns så ont om platser i kommunen så hon inte fort kan få flytta in i sitt nya hem. Mest för att hon ska kunna få dit dina privata saker och få det hemtrevligt. Nu verkar hon ändå glad när jag pratar med henne men det är en konstig situation att vara på ett-så-länge-boende så här länge. Hon vill ju hem. Hon förstår inte riktigt att hon inte kan flytta hem till huset men fick hon ett boende med sina saker så skulle det ju kännas mer hemma.

Jag pratade också med min morbror. Han verkar det vara mest fart i. En brorsson hade varit där idag och de hade fixat stora rabatten i trädgården. Han går själv ut och in nu. Han sa att han hade varit någon gång uppe på ovanvåningen och nere i källaren och hämtat saker men då blev jag lite sträng mot honom och sa att det fick han inte. Han lät pigg men tyckte det var lite ensamt. Han kan inte komma till min moster på egen hand. Så de träffas inte så mycket. Jag frågade honom om han inte kunde använda färdtjänst men det visste han inte. Så sorgligt att inte kunna hälsa på som man vill.

Det är eländigt att bli gammal när man blir i behov av hjälp och hjälpen är svår att få tag i! Tänk om de hade bott väldigt mycket närmare, då hade jag kunnat göra så mycket mer.

Inga kommentarer: