fredag 3 november 2017

Lite fix och trix


Sov länge idag! Skönt! Men så var jag uppe till midnatt för att invänta dottern som var hos kompis till 24. Hon kom hem som hon skulle och slängde sig i säng för att orka upp i dag, då hon skulle äta frukost hos kompis. Hon var uppe före mig idag.

Ä-sonen vaknade också när vi vaknade och undrade om vi ville ha sällskap. Han kom hem och åt frukost med oss och sedan övningskörde han och mannen. 

Jag läste in mig på nya LCHF recept. Tänkte baka mandelbiscotti men det visade sig att jag inte hade någon mandel hemma. I stället blev det ostplättar, som jag hittat på tjockkockens sida. De blev fina men jag har inte smakat dem ännu. Helt utan mjöl. Bara ost och ägg i och lite fiberhusk. Jag lade dem 1 och 1 i påsar i frysen.

Mitt första mål åt jag vid 12 och då blev det omelett med riven ost. Jag hade en stor hushållost i kylen som jag skar ner och rev. Nu har jag 4 rejäla påsar med riven ost. Jag hade också gjort en chiapudding som jag åt med blåbär. Gott!

Svägerskan ringde och behövde hjälp att hålla ögonen på lillkusien, så 30 minuter senare kom hon. Jag skulle veckohandla så hon och dottern följde med och jagade varor. De håller på att möblera om. Oj oj oj vad förvirrande! Men det blir nog bra när det blir klart.

Jag dumpade flickorna och matkassarna hemma och hämtade upp mannen som hade tid på VC. Jag gjorde ett ärende på ICA och bokade tid på VC för den årliga kontrollen. Sedan åkte vi hem tillsammans. Han blir sjukskriven 1 vecka till och ska undersöka lungorna på röntgen på måndag.

När vi kom hem hade lillkusinen åkt hem men hon hann att hjälpa till med att packa in all mat. Skönt med stora barn!

Nu väntar vi på att karrén med rotsakerna ska bli färdiga i ugnen. Det blir vår middag idag.

Inga kommentarer: