lördag 18 november 2017

Bokklubb


I kväll var det bokklubb och vi avhandlade boken Den underjordiska järnvägen, av Colson Whitehead. Jag lyssnade på den men fick inte till det. Jag missade en hel del, tappade den röda tråden och tyckte den var så hemsk, så jag lyssnade inte om den. Vi hade delade meningar om den. Helt klart berörde den. Någon tyckte den var grymt bra och någon annan blev inte så betagen, men alla var överens om att den absolut var läsvärd.

Vi hamnade som vanligt in i många andra djupa samtal och det är alltid mycket trevligt. 

Värdinnan bjöd på vegetarisk lasagne, så jag hade med mig min egen mat. Jag tog också med mig lasagne, den som jag gjorde med egna lasagneplattor. Den var ännu godare nu när den hade legat och gottat till sig i smakerna.

Mannen var så snäll som både körde mig dit och kom och hämtade mig. Då kunde jag ta 2 glas vin. Det vita vinet, Nottage Hill var mycket gott!

Nu är det helg!

Det enda som är inbokat är power i morgon, mammaträff i morgon och yoga på söndag.

Inga kommentarer: