tisdag 28 november 2017

Härlig tisdag


Nu känns det att det snart är jullov. Det blir fler och fler tecken på att det närmar sig jul. Idag hade elstakarna kommit upp i fönstren på jobb. Det lyser så fint utifrån när man kommer tidigt på morgonen. Jag kom också på att jag hade glömt att plocka fram julmuggarna, så det gjorde jag i morse. Men det är väl det enda som varit julbetonat i dag.

Jobbet rullade på som vanligt och jag hade ett utvecklingssamtal med en elev och hennes mamma med tolk. Denna gång var det en mycket duktig tolk. Samtalet flöt på.

Jag och dottern gjorde korv stroganoff tillsammans på falukorv med hög kötthalt, rysk yoghurt, dijon senap, ajvar och kryddor. Gott! Jag tog broccoli till medan man och dottern tog makaroner.

Men jag åt efter box-passet. Det är såå roligt att träna på det passet. Man blir helt slut men jätteglad. Knäet kändes helt ok. Så bra!

Inga kommentarer: