torsdag 31 augusti 2017

Sista gången


Dottern har sagt upp sig från reklamutdelningen. Jag tror att det är sista gången som hon delar ut denna helg. Jag vet inte om hon har full koll, men hon säger att hon har sagt upp sig. Tråkigt tycker jag men hon tycker det är alldeles för mycket slit för lite pengar.... Nu letar hon andra jobb.

Vi var på utvecklingssamtal idag. Hon och skolan har en plan hur hon ska jobba för att nå goda resultat detta sista grundskoleår. Det verkar lovande. Men det kommer inte bli lätt, inget är gratis. Det kommer att kosta envishet, slit, kraft att säga emot motståndet och planering. Hon har förmågorna men motivationen är väl inte på topp just nu.

PÅ jobbet flyter det på. Mina elever har redan kommit in i lunken. Snart har det gått 2 veckor i denna termin. Jag lunchade med Madeleine idag och när jag hör hur slitsamt de har på sin skola är jag glad över att jobba på min skola.

Nu kollar mannen på fotboll på tvn, så går och lägger mig och lyssnar på min bok i stället.

Inga kommentarer: