lördag 19 augusti 2017

Kräftskiva


Arbetsveckan är slut. Det har varit en mycket bra vecka men nu ser jag fram emot måndagen då skolan ska fyllas av elever. Jag är redo. Hoppas de känner sig taggade.

I kväll har vi haft kräftskiva. Vi bestämde oss för att bli inne. Det var ett bra beslut för det har regnat en del hela kvällen. Vi var 12 vid bordet och det gick hur bra som helst. Jag blev hur mätt som helst men önskade att jag hade orkat någon kräfta till. Jag åt kanske 6 kräftor, förr åt jag ett kilo själv. Jag åt ju också räkor, ost- och spenatpaj, ostar och ett kycklinglår. Jag höll mig ifrån snapsen men sjöng gärna snapsvisor.

Lite senare åt vi kladdkaka med jordgubbar och grädde till kaffet. 

Vi hade en trevlig kväll. Vi har goa vänner och familj 💖 . Men det kändes att det var fredagkväll. strax före midnatt gick den första familjen hem och en timme senare hade alla gått hem och vi städade undan festen.

I morgon blir det mycket att fixa med för på söndag blir det fest igen.

Inga kommentarer: