söndag 6 augusti 2017

Simons fest


Idag var jag en sväng på Nova och blev klippt och hämtade ut ett paket på Lindex men det innehållet lämnade jag tillbaka igen. På väg hem åkte jag inom Willys och hämtade ett paket från Ellos, 4 par jeans i två olika storlekar, så 2 par skickar jag tillbaka. Nu har jag höstens byxor hemma.

Grannfrun kom hit lite optimistiskt och tyckte vi kunde sola lite. Ok, vi satt ute en stund men det var inte mycket sol men trevligt att snacka.

17 åkte vi till Paola och Mela för att gå på Simons fest, som han har 2 veckor före sin födelsedag. Mela hade grillat en hel kalv med behövde ändå grilla karré och korv så att det räckte till alla gästerna. Vi satt 50 personer i ett enda långbord, men efter ett par timmar timmar det en skur och de bord som inte var under tack möblerades om. Nu var det inget mer långbord. Det kom fler personer också.

Det blev en rolig fest. Y-sonen med flickvännen och Ä-sonen kom också. Vi satt tillsammans vid maten. vid 21.30 stack Y-sonen med flickvännen för de skulle till Malmö på en fest till. Vid 23 stack Ä-sonen för han skulle iväg med sina vänner. Jag och mannen stack vid 0.30, då kändes det som festen inte kommer bli roligare. Men det var trevligt under kvällen. Det blev t o m flera timmars dans.


Inga kommentarer: