söndag 12 februari 2017

Söndag-vilodag



Ser ni min fina orkidé som blommar så fint? Jag fick den när jag fyllde 50 av en kollega för 1,5 år sedan. Den blommade då i en månad sedan har det bara varit blad. Jag har väntat och väntat på att det skulle bli blommor och för ca 1 månad sedan kom det två blommor. Så fin!

Jag har inte plockat fram rättningshögen alls idag. Oj oj oj det kommer att kosta i massor med strafftid i veckan. Men men så är det.

I stället sov jag länge, drack kaffe länge när jag pratade med mamma och sedan åkte jag och grannfrun till träningen. Jag körde ett roligt pass där jag tänkte både på styrka, variation och puls. Jag och grannfrun avslutade med ett roddpass tillsammans. Vi försökte se havet framför oss i närheten av Caribien. Det lyckades sådär.

Hemma efter duschen tittade jag och mannen på På spåret och tävlade mot de i tvn. Denna gången sög vi. Vi fick bara 11 poäng. Vi var helt ute när vi skulle försöka komma på vart vi var på väg.

Istället för att rätta satte jag t o m igång med att städa! Då har det gått långt! Jag städade ovanvåningen, skurade trappan ner, dammade i vardagsrummet och tog golven på nedervåningen. Jag slängde in hallmattan i vår stora tvättmaskin. Det var inga problem.

Jag städade inte toaletten nere, något får mannen göra! Nu lagar han middagen till oss och jag intar viloställningen. Skönt!

I morgon börjar sista arbetsveckan innan sportlovet. Jag jobbar kort vecka för jag är ledig på fredag. Skönt!

Inga kommentarer: