måndag 6 februari 2017

Kallt men ändå inte vinter

Nu är det för tråkigt ute. Kallt, blött och grått. Jag skulle vilja ha lite snö, lite minus och sol. Alla vet att det dröjer minst 8 veckor till innan vi känner av våren och då kan vi få lite vinter på riktigt. Det här gråa är så deppigt. Kylan känns råare och kryper in på kroppen.

Idag har tiden rusat fram på jobbet och eftermiddagen var som vanligt på en måndag full med konferenser. Idag höll vi på till 17.30 så jag var inte hemma förrän närmare 18.

Hemma hade mannen förberett allt grönsakshackande och satt på riset, så det var bara att slänga ner alla grönsaker och nötfärs i wokpannan och strax var maten klar.

Mannen körde mig till yogan och dottern till innebandyn, åkte hem och åt och körde sedan och hämtade oss.

Mitt yoga-pass kändes inte helt bra idag. Vår ledare är lite flummig och det stör mig. Hon instruerar en rörelse med höger sida, hunden och så förväntar man sig att vi ska göra samma övning med vänster sida men då har hon glömt bort vad vi ska göra och hittar på något nytt med höger sida igen. Det stör mig.  Men det var ändå ok. Men jag ska nog prova med någon annan instruktör.

Inga kommentarer: