onsdag 28 februari 2018

Nu kom vintern


I går kom vintern till Skåne. Nyheterna rapporterade om snökaos och trafikkaos. Hos oss var det bara mycket vind men ingen snö. Men när jag vaknade i morse hade vi fått lite snö. Det snöade hela morgonen, inte så mycket men tillräckligt för att ställa till det i trafiken.

Jag körde till jobbet jättesakta och det kändes så där att vara ute på vägen. Tur att det är ljust nu på morgonen när man kör. Jag kom fram. Puh!

Jag åkte hem redan vid 14-tiden. Så fort mina lektoner var klara. Det var lika läskigt att köra hem men alla körde mycket sakta. Det ska inte bli mer snö i natt, så jag hoppas på att vägar är bättre i morgon bitti. 

Jag fick precis sms från Doaa. Hon hade åkt av vägen och var så klart kärrad. Som tur var blev hon inte skadad och bilen klarade sig också. Puh!

Det är fint med snö, men det ställer till. Fast har man klarat sig till slutet på februari och inte fått vinter så tycker jag ju att det kan vara. Snödroppar och vintergäck blommar ju för fullt och krokusen är på väg upp och då kommer snön. Så himla onödigt!

I kväll var jag på powerpass, i går på boxpass och i morgon har jag min PT-tid. Tyvärr blev jag tvungen att ställa in min PT-tid. Rektor kallade in mig på ett möte i morgon eftermiddag mellan 13-15. Jag måste lämna senast 15 för jag har tandläkaretid i morgon kl 16.

Inga kommentarer: