onsdag 21 februari 2018

Godspell


Jag har inte mycket till lov. Fast jag behöver ju inte gå upp 06.00. Det är skönt! Men det är en del att göra och inget av det är kul saker. Bara måste-saker. Jag har massor att rätta, och nu ser jag äntligen ljuset i den tunneln. Jag har 16 uppsatser kvar och de hinner jag på söndag.

Dottern fyller år i morgon och vi ska fira henne på fredag. Det innebär städa, planera, handla, baka och möblera om. Det är inte på det-tycker-jag-är-kul-när-jag-är-ledig-listan. Men jag smet iväg i måndagskväll med Helena och Martina. Vi var ute och åt. Vi hann inte till filmen vi ville se.

I gårkväll smet jag iväg med grannfrun på boxpass. Det är lika kul varje gång. Vi gör aldrig lika. Det är utmanade och kul. Idag var jag borta en del. Jag handlade till dottern och till kalaset. 8 matkassar fullproppade från ICA och Willys. Ja till dottern gick jag i andra affärer.

Jag kom hem lite sent så jag fick stressa med middag, packa in all mat och samtidigt byta kläder och sätta på mig lite läppstift. Tur man kan vara snabb. Jag och dottern åt snabbt och åkte sedan ner till stan och hämtade mannen sedan åkte vi till Malmö. Vi var och såg Godspell på Malmö opera. En Broadway-musikal från 1971. Den var minst lika bra som Pippin förra veckan. Den var inte så lång, så vi var hemma igen 21.45.

I posten hade mina kefirgryn kommit, så jag laddade min första omgång kefir. Nu ska grynen tillsammans med gräddmjölk-blandning stå och mogna. Grynen lever på laktosen i mjölken, så om 48 timmar sitter laktosen i grynen och kefiren ska vara krämig och god att äta/dricka. I den kefir man köper är det 6 goda bakterier för tarmen medan det ska var 50-tal goda bakterier i den hemmagjorda.

Nu är presenterna inslagna och jag ska hoppa i säng. I morgon ska vi sjunga för vår 16-åring. 16 år!!!

Inga kommentarer: