söndag 18 februari 2018

Årets bowling


Igår var vi hela stora familjen i Hörby och bowlade. Gerds julklapp till oss alla barn och barnbarn med efterföljande middag hemma hos henne. Alla kom tyvärr inte med på bilden men i år var alla med. Vi blev 16 personer totalt. I år fick lillebror P presentera sin flickvän S för oss. Grymt modigt av henne att bara slänga sig in i hönsburen bland oss alla hönor, tuppar och kycklingar.... Hon verkar vara en mycket fin tjej och jag tror inte hon blev allt för skrämd av hela familjen.

Bowlingen vanns av stora kusinen M. Han slog båda sina farbröder som låg i topp i fjor men nu blivit utbytta. Fast lillebror P kom tvåa. Jag kom sist.....Men jag hade kul.

Vi fortsatte hem till Gerd. Vi fick se hur hon har gjort om i tv-rum och i vardagsrum. Väggarna är ommålade och om tapetserade. Hon har rensat bort lite möbler, köpt ny soffa och tv-bänk och möblerat om överlag. Kul för henne att göra om. 

Vi åt god ugnsbakad lax och till det fanns goda kalla såser, potatis och grönsaker. Gott!

Efter kaffe och tårtan, spelade vi "När då då?". Barnen/ungdomarna tittade på mello och vi vuxna spelade i lag. Jag och mannen spelade ihop och vi vann. 

Vi åkte hem strax före 22, nöjda och glada efter en trevlig familjedag.

Idag vakande jag så pass tidigt att jag hann med sista halvan på curlingen med damerna Sverige-Storbritanien. Sverige vann med en förlängd omgång. Vid lunch ska jag se herrarna spela sin match. Det går som vanligt bra både för damerna och herrarna.

Inga kommentarer: